tisdag, maj 18, 2010

Det märks att man jobbar igen

Det blir inte fullt så mycket bloggat när man är tillbaka på jobbet. Det går liksom i ett hela tiden helt plötsligt. Jobbat sent idag, men dagen blir ju extra lång när jag ska lämna Elliot på skolan 8 och inte börja jobba förrän 9, spenderade den extra timmen på jobbet med att baka rabarber/äppelpaj till tisdagsinfon. Någon nytta ska man ju göra.

Igår var det en ännu längre dag då jag jobbade 7.30-16 och hade APT uppepå det 17-19.45. Var inte hemma förrän strax efter 20 och det var bara att säga godnatt till småpojkarna och stoppa dom i säng direkt. Tråkigt att inte ens hinna se dom.

Tristan vaknade 5 i morse och somnade inte om, så vid 6 gick Calle upp med honom. Han var hungrig och fick gröt. Min klocka ringde 6.30 och när jag kom upp så sov dom båda två igen. Vid 10 ringde jag Calle från jobbet och då sov dom ännu. ;) Jobbigt när magen blir så tom att man vaknar.

Nu har vi varit hos Bella och Mattias och grattat Sara som fyllde 7. Fick middag med så nu är det bara att ta sig genom duschen och sedan i säng. Börjar tidigt imorgon.

1 kommentar:

mamsen sa...

Livet är tufft ibland