söndag, maj 16, 2010

Det finns en första gång för allt

I morse vaknade vi till den vackra synen av ett styck katt på fönsterbrädan med en stooor mus i munnen. Hennes första riktiga byte minsann. Hon var vansinnigt stolt och skulle prompt ha med den in, men hon fick lämna den utanför. Till slut släppte hon den och fick komma in och äta. Hungrig var hon! Äta möss är uppenbarligen att gå för långt. ;)

Vi var på Elliots 8-års kalas i badhuset i S-red och det var attans trevligt. Vi såg knappt röken av honom på hela tiden, han var som en säl i vattnet. Fick tvingat i honom en halv korv med bröd men sen var han iväg igen. Men så ska det vara, bra att han hade kul ju. :)

Tristan hängde i och hoppade över eftermiddagsluren så vid 17.45 var han dödstrött. Fick ta på pyjamasen och lägga honom. Han sov till strax efter 19 sedan ville han upp igen. Nu har han varit uppe och lekt, ätit te och macka, öppnat sitt paket från Bella och Mattias och slutligen lärt sig säga "Sverige". Hockey lär ut sånt tydligen. ;) Glömde ju berätta att han dessutom faktiskt pratade med mormor i telefonen häromdagen. Eller ja, pratade kanske är att ta i, men han lyssnade skrattande i luren och sa "hej" flera gånger. Ett steg framåt i alla fall. :) Nu har han fått gå och lägga sig igen, får hoppas han somnar.

Imorgon kommer Elliot hem och ska stanna i 3 veckor. Mysigt. :) Jag jobbar 3 dagar på jobbet och har utbildning 2 dagar veckan som kommer. Skuggning på torsdag och seminarium hela fredagen. Trevligt.

2 kommentarer:

Carol sa...

Uhhh... som när jag var liten, hittade jag en död mus under ett träd som vår katt hade lagt där. Jag tog den i svansen och gick in till mamma i köket och sa "kolla vad jag hittade!!!"
Najs. Or not.
Kram!

mamsen sa...

Klart han pratade med mig, vad säger du?