måndag, april 12, 2010

Vilken dag! Puh!

Idag blev en flängar-dag utan dess like. Lämnade Elliot på skolan vid 8, handlade på Maxi, lämnade av mat hos magsjuke-systern, åkte hem. Tristan somnade 4 minuter hemifrån. Så klart. När vi kom hem så lade jag honom direkt, men inte somnade han om inte. På Maxi fick han i sig en hel banan, men han var väl mer hungrig så han fick komma upp och käka macka. Han somnade sedan lagom till 11... När vi skulle åka till stan 30 minuter senare. Lät honom sova så länge det gick och plockade bara upp honom och satte honom i bilen när det var dags att åka.

Hämtade upp Elliot, parkerade på Åhléns-huset och kom fram till optikern precis i sista stund innan undersökningen. Elliot blev testad och det visade sig att han behöver ha glasögon när han läser. Tristan åt upp alla majskrokar vi hade under tiden och blev vansinnig när det inte fanns fler. Öppnade en burk frukt och akut-matade medan Elliot hittade en expedit som visade honom vart barnglasögonen fanns och innan jag ens hann mata klart Tristan så hade han valt ut sitt favoritpar. Snabbt jobbat. Vi lånade ändå med 3 par för att visa Johan. Var in på H&M och kikade en snabbis efteråt med en måttligt glad och pigg Tristan. Tokarg. Tillbaka till bilen och till Johan och lämna Elliot. Fick en kopp kaffe och sitta ner en stund. Vansinnes-Tristan fick inte gå runt som han ville och ställde till stort rabalder och illskrek tills jag tog ut honom i bilen. Hejdå till Ellioten och sedan mot jobbet för att lämna in en timrapport. Pratade ett tag med tjejerna och sedan åkte vi hemåt. Han somnade i bilen och snarkade hela vägen in till sängen. Sedan sov han i nästan 2 timmar.

När han vaknade var han tokhungrig och hävde i sig en burk mat och en halv burk frukt. Lagom tills pappa kom hem var han mätt och nöjd. Vi grillade kyckling till middag och han skulle ju så klart smaka på allt. Efter middagen blev det bad och pyjamas. Tog sedan en dryg timme att få honom att somna för den fulla magen bråkade så klart. En liten bajs och många pruttar och rapar senare så somnade han äntligen. Jag har dragit igång en maskin och en tumlare och vikt ihop en massa ren tvätt, strykt dom lösa hyllplanen till skåpet och väntar nu på varmvatten så jag kan ta en dusch. Jag och varmvattnet tajmar varandra lite dåligt för tillfället. ;)

Imorgon är det babycafé på förmiddagen, jag ska tillbaka till optikern och beställa Elliots glasögon och sedan är det dags för rektorsskuggning på eftermiddagen och en bit in på kvällen. Fullt upp, får se hur mycket vi hinner med. Vi har inte sovit så bra inatt så jag hoppas att natten blir bättre så vi orkar med. Annars får jag börja prioritera om. ;)

1 kommentar:

Eva sa...

Jisses, fullt ös medvetslös. Du kommer väl ihåg att andas? :)