tisdag, april 13, 2010

Tisdags-express

Tristan tyckte att 5.40 var en bra tid att vakna på, men jag flyttade honom till oss och då somnade han om en stund. Vid 7-tiden tyckte han verkligen att vi sovit klart så vi gick upp. Gröt till lilleman till frukost, som jag lyckades studsa ut ur tallriken. Hela tallriken fipplade jag ut. Mycket irriterande tyckte Tristan som illskrek tills jag gjort ny gröt. Han var ju hungrig ju, och mamma lekte med maten. Inte populärt. Med ny gröt i magen och en hel banan senare var han glad igen. Vi gjorde oss i ordning och åkte ner till öppna förskolan.

Ganska mycket folk idag. Tristan uppskattade verkligen att leka idag. Kul att få en paus från hans arga "jag-kan-inte-gå-fast-jag-vill-gnäll". Han är tokarg hundra gånger om dagen men nu lekte han jättefint med leksaker han hittade där. Många bollar hittade han. :) Vi åt frukost och sedan gick vi på promenad runt i lokalen ända tills han kom bort till lekmattan och hittade bollarna igen. Då satte han sig där och lekte mera. Bekantade sig lite med William med. Han ville pussas, men William var nog inte helt med på det. ;)

Efter en liten halv lunch så var han så trött så trött, men vi var tvungna att åka förbi optikern och beställa Elliots glasögon innan hemresa. En liten promenad i vagnen från Mariedals-parkeringen till optikern i solen tyckte han nog var lite mysigt. Han härmade måsarna och brummade åt alla bussarna. Det gick snabbt att beställa glasögonen så nu väntar vi på att dom ska bli klara. :) Tar 1-2 veckor, men det kan gå fortare med. För 2000 kr så fick vi iaf 2 par likadana glasögon, repskyddsbehandlade och försäkrade. Lika bra han har ett par här och ett hos Johan så vi inte glömmer dom när han åker emellan oss. Så när dom är klara så får jag ett mess och kan hämta dom. :)

Halvvägs hem somnade Tristan i bilen och jag kunde bära in en snarkande son till hans säng där han sover än. Jobbigt med babycafé ;) Jag har ätit lunch, tagit en kopp kaffe och förbereder mig nu på att spendera eftermiddagen med skuggning. Ska träffa lite folk från ekonomi- och personalavdelningen och sedan en konferens om den nya läroplanen framåt kvällen. Får nog packa ner lite frukt och sånt så jag klarar mig och inte dör av blodsockerfall. ;) Ska bli intressant. Calle kommer snart hem och tar över sonen. Då kan dom mysa sig lite i solen, det gillar dom båda två. :)

Inga kommentarer: