fredag, april 16, 2010

Sovmorgon :)

Ja, idag tyckte mamman att Tristan skulle ge sig. Inte i säng förrän 21.30 igår, men lik förbannat skulle han upp innan 7 idag. Tryckte ner honom i sängen hos mig och efter en stunds babblande och petande på sin mamma så somnade han faktiskt om. Vi gick inte upp förrän 9 sedan. :) Skönt!

Frukosten gick fort, hungrig var han. :) Sedan blev han tokgrinig och det visade sig bero på att han hade en av världens äckligaste blöjor på sig. Efter att ha bytt den och vädrat lilla röda rumpan en stund så hasade han glatt runt på golvet. Han var borta vid vårat rum och vände, skrek utanför Elliots stängda dörr en stund och kom sedan tillbaka till vardagsrummet och tog sig bort till fönstrena och kollade ut en stund. De sysslar med nåt vägarbete här utanför idag så det stod en stor röd bil med en vägarbetsskylt och blinkande lampor på precis här ute. Den var poppis en lång stund. Brrrrm brrrmm, sa han glatt och kollade på bilen. Det där genusperspektivet man ska jobba med har verkligen rötter djupt i ungarna. ;)

Vid 10.30 blev han trött igen så jag la ner honom i sängen. Där låg han och babblade en stund men nu sover han gott. Vi möblerade om där inne igår han och jag. Flyttade egentligen bara på gungstolen och byrån men det blev riktigt bra faktiskt. Lättare att komma in i garderoben och fram till fönstret. Sorterade i garderoben med, vek till lite saker så att jag fick plats med dom små bebiskläderna som jag sparat till lilla tjejen. Ingen större idé att packa undan dom i källaren känns det som. ;) Men nu har han iaf ordning på sitt rum den lille mannen. :)

Nu ska jag försöka ta en dusch, om det finns vatten, och sedan fredagsstäda lite grann. I eftermiddag ska vi till Erik och Maria och hjälpa dem att bygga altan. Grilla blir det med. Mumsigt. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

Jag håller med dig att viss del av manligt och kvinnligt finns i generna, inte mycket att göra åt
Kram