måndag, april 05, 2010

Sååå trött!

Idag har jag varit otroligt trött hela dagen. Helt seg och matt med feberkänning i huden. Man kan ju tro att det är magsjukan som ger mig en omgång, men jag känner inte av magen alls. Har ingen direkt matlust, men mår inte illa, inte ont, ingenting. Jag skyller en del av det hela på min käre lillprins som behagade vakna vid 3.30 och inte ha lust att somna om. Tror att det tog mig en timme att få honom omsövd på min arm i vår säng. Sedan sover han ju som en väderkvarn den ungen. Små fötter som trampar mig på magen, helt plötsligt trampar dom uppe i brösthöjd och sedan får man en smocka av lilla handen som far omkring. Så både han och jag hade tveksamt med sovande där på morgonkvisten. Jag brukar ju få feber och så när jag är trött så jag hoppas på att det är det och inte magsjukan som smyger sig på mig.

Tristan har kompensationssovit en massa idag, men var ändå toktrött vid 19.30 och sover nu för natten. Elliot ska i säng han med snart, han har inte heller varit sitt piggaste jag idag. Han är ju brutalt frustrerad över påsken och mormor och morfars uteblivna besök och är rastlös över alla gränser. Hade vi inte haft alla kanalerna på tv så tror jag han tuggat av sig nån kroppsdel vid det här laget.

Lilla Dronten har härjat runt idag av någon anledning. Mycket hicka och förflyttningar och buffande hela dagen. Nu är det snart soffan för mig. Varm nyponsoppa med glass och mandelbiskvier ska jag ta fram med. Fortsätter hoppas på att magäcklet håller sig borta. :)

2 kommentarer:

mamsen sa...

vi håller tummarna

Frida sa...

Nä det verkar bara vara ett rejält kok stryk han åkt på som tur är :-)
För det hade lika gärna kunnat vara så att han blivit påkörd, då han inte har någon respekt för bilar, utan bara springer rätt ut framför dem.