torsdag, april 01, 2010

Oj vilken lång dag det blev!

Skulle ju till öronmottagningen idag och kolla Tristans öra, men audionomen var sjuk så vi fick ett samtal på morgonen där vi fick boka om tiden till onsdag istället. Det gjorde att vi fick en heldag på stan med Systeryster. Stora chocken när hon klippt av sig håret när vi mötte henne hos frissan. Jättefint!!

Jag fick ju direkt gå till min frisör och kolla om hon hade någon tid att klippa mig under dagen, men det hade hon tyvärr inte. Poppis den där Eva. ;) Fick tid hos Anna-Lotta istället som gjorde ett superjobb och klippte av 1½ dm för att få ordning på risbusken. Så skönt! Under dagen lyckades vi även äta lunch på Tant Grön, handla födelsedagspresent till mamsen som fyller år på påskafton, köpa ett par tröjor på H&M, handla lite nödvändigt till påskbaket på Åhléns och hittade även en bebisbok till Dronto-magen. :) Här ska fyllas i saker i ordning och reda. ;)

Efter en kaffe på Espresso House så var det dax för dagens eldprov... ICA Maxi. Skärtorsdag. Strax efter kl 16. Don't try it!! Hua! Kaos redan på parkering, irrande puckon som helt glömt av hur man kör efter basic trafikregler. Detta kaosartade virrvarr fortsatte sedan genom hela affären. Ingen kommer fram om 3 damer parkerar i bredd mitt i charken för att småprata lite... Men bryr dom sig och aktar sig? Nädå, icke! Efter en dryg timme kom vi iaf till kassan och klarade oss undan avstämning till på köpet. Woho! Nu behöver jag bara köpa prinskorv (orkade inte köa i charken) och smågodis (Tårpilens är ju klart godast). Sedan är det nog klart för påsk tror jag.

Efter att ha lastat in allt hemma hade jag stora ambitioner att dra igång med forsättningen på påskstädningen jag började med igår, men luften gick liksom ur mig här i fåtöljen. Har plockat lite här och där, men hittar liksom inget bra ställe att börja på. Blä! Hungrig börjar jag bli med och då funkar ju inte hjärnan. ;) Får väl äta nåt och fundera vidare på städet. Eller spara det sista tills imorgon. ;) Inte hela världen ju.

Inga kommentarer: