torsdag, april 29, 2010

Nästan lite sol idag. :) Skönt när ljuset är mer gult än grått. Tristan har börjat roa sig med att vakna och vråla mitt i natten och ska bara in till oss och sova. Väl i vår säng ska han ligga på tvären och sparka på sin pappa, gärna tills pappa ger upp och lägger sig i soffan. Till helgen blir det 5-minutare på natten så han fattar läget igen. Som det är nu så väcker han ju hela huset på nätterna om han får hållas och Elliot som ska till skolan behöver sova.

Idag är planen att röja upp lite i allmänhet och att få dammsugit och torkat golven. Jag bor uppenbarligen med ett gäng grisar, inte för att det var något nytt men ändå. Skulle behöva en tvättkorg i varje hörn för att slippa plocka tvätt från alla golv, soffor, under bord och vart man nu roar sig med att peta undan sin tvätt istället för där den ska vara. Snart får jag väl beordra nån att plocka åt mig, när jag blir för tjock för att kräla runt efter skiten.

2 kommentarer:

Catten sa...

Du e verkligen duktig!!!
klart du ska beordra ngn av "grisarna" att plocka upp, det är ju deras kläder, om inte annat får du betala elliot med calles pengar för att springa runt och leta tvätt- en femma per socka kanske det kan vara värt ;)

mamsen sa...

Tvätta bara det som ligger i korgen
kan nog ge effekt när rena kläderna tar slut