onsdag, april 14, 2010

Morgonsol

Tristan vaknade 7.30 trots att han inte var i säng förrän 22 igår. Med tanke på äckelfaktorn på blöjan han hade på sig så var det inte så konstigt kan man ju lugnt konstatera. Ny blöja, en tallrik gröt och en halv banan senare hasade han glatt runt på golvet och kastade bollen och promenerade sedan runt bordet i vardagsrummet och kastade ner sina saker, som han sedan plockade upp igen. Nu sover han igen, han har nog ett par timmar att ta igen sedan igår.

Jag har suttit med en kopp kaffe och mina reflektioner och anteckningar från skuggningen och skrivit i min "yrkesdagbok". Enda sättet att komma ihåg vad jag tänker under hela den här utbildningen skulle jag tro ;) Ska nu börja läsa böckerna till litteratur seminariet vi har i slutet av maj. Tur solen skiner, det känns lite lättare då vill jag nog påstå. Nog för att det är intressant, men att sitta och läsa facklitteratur tar ju lite på krafterna med en otränad mamma-hjärna. ;)

När busungen vaknat tänkte jag ta med honom till lekplatsen här bakom och se om han gillar att gunga. Ska bli intressant att se vad han säger om den saken. ;)

Inga kommentarer: