fredag, april 23, 2010

Ljuvliga sovmorgon!

Jag vet inte vem som var mest nöjd med att komma hem, jag eller Tristan. ;) Att få sova i sin egen säng, inga blåa tjejer som kommer in och ska göra bråkiga saker stup i kvarten och egen mat. Underbart! Man borde kanske bo på sjukhus någon gång i månaden för att uppskatta sitt lilla hem lite mer. ;)

Tristan sov hos oss inatt, och har sovit så lugnt och fint. Lite Alvedon vid 6.30 bara, sedan sov vi till 9.15. :) Inhalerade direkt när vi vaknade. Nästan en hel portion gröt till frukost, ett glas juice och en ny blöja. Sitta i knäet med älsklings-nussen och mysa en stund, sedan åkte ögonen igen. Lade in honom i hans säng och han hittade sin lilla grod-kompis, log, kramade den och somnade gott. :)

Nu ska jag äta frukost, RIKTIGT kaffe blir det till. Mums! Sedan ska jag röja lite, otroligt hur mycket en ensam karl kan röra till det hemma på bara 2 dagar. Man ser liksom vilken nytta mitt eviga plockande faktiskt gör. ;) I eftermiddag ska jag in på seminarium på utbildningen mellan 13-16. Personalfrågor handlar det om idag. Intressant som vanligt. :)

Ikväll tänkte jag försöka göra en skiss över önsketrädgården. :) Det kom en katalog med massa kul bärbuskar och sånt i veckan, så jag blev lite inspirerad. Igår började vi leta flicknamn, det ska vi nog fortsätta med, även om vi faktiskt redan hittat några alternativ vi båda kan tänka oss. Blir det en kille nu trots allt så ligger vi risigt till. Hi hi!

2 kommentarer:

Linda W sa...

Skönt det låter med sovmorgon... *avis* ;) men inte lika avis på ert sjukhusbesök!!
Gott att höra att han är på bättringsvägen! Fortsätt så! :)

Kram Linda

mamsen sa...

Det verkar ordna sig för er
kram