lördag, april 10, 2010

Jobbardag och sällskapskväll

Det blev en riktig jobbardag idag. Calle fick börjat mura i källaren, han håller på att sätter upp toalettväggen och en sockel till tvättmaskin och torktumlare. Jag har hunnit måla vitrinskåpet, med dörrar och låda, en första gång. Det enda som inte fått någon strykning är de 2 löstagbara hyllplanen. De får vänta tills imorgon. Skåpet har ju glas på kortsidorna och behövde maskeras både på in- och utsida. Dörrarna är hopplösa med 8 "rutor" som skulle maskeras på varje dörr. Och då är det bara på framsidan av dörrarna. Kommer behöva göra om proceduren på insidan med sedan när färgen torkat. Så större delen av tiden har väl gått åt till att tejpa kan man säga. ;)

Vi blev hembjudna till Micke och Annelie som precis har flyttat till ny lägenhet på kvällen. Vi fick mumsig kreolsk gryta, som verkligen gick hem även hos Tristan. Till efterrätt fick vi blåbärspaj, Tristan övervakade så klart både tillverkning och gräddning. Så man inte riskerar missa nåt... ;) Framåt 22-tiden så hade Tristan ännu inte somnat och Elliot bad om att få åka hem (!!) så vi packade in oss i bilen och åkte hemåt. Tristan var bara att putta i säng direkt och Elliot fick muttrande sina tänder borstade innan han fick krypa ner. Calle hittade fotbollen på tv och somnade (!) i soffan. Associalt så det förslår. Jag började ju maskera dörr 2 som jag inte hunnit innan bara för att hålla honom sällskap till fotbollen, men det hade jag ju inte mycket för. Men eftersom jag ändå börjat så gjorde jag klart å strök på ett lager färg med när jag ändå var igång. Nu har jag fått mig en ensam kvart slappandes i soffan så nu ska jag släcka ner och gå och lägga mig. Har varit uppe sen innan 7 med busbarnet ju.

Imorgon är en lång dag med mycket som ska hinnas med. Förhoppningsvis en strykning till på skåpet om det torkat, Julis kalas kl 13, ultraljud i Gbg kl 17, en sväng förbi hos Catten och Stefan, förbi Calles föräldrar för en snabb bit mat och sedan hem och peta i säng Elliot som ska upp till skolan på måndag. Han har haft många sena kvällar under lovet och han i princip tokvägrar att sova i bilen, så hem måste vi utan tvekan innan det blir för sent för skolkväll. Vila blir en annan dag det... ;)

Inga kommentarer: