söndag, april 25, 2010

Där ser man!

Nu dök ett av inläggen från mitt mobilbloggande från sjukhuset upp här mitt i allt. Bättre sent än aldrig? He he!

Helgen har varit lugn och skön med mycket sol och fixande i trädgården. :) Har tagit sovmornar med Tristan, han har sovit framåt 9-tiden och det är ju inte dumt. Nu har han verkligen piggat på sig om man jämför med häromdagen. Hostan är mycket bättre, han låter fint i luftrören och humöret är verkligen tillbaka. Idag har charmen kommit tillbaka i allt större utsträckning. När Elliot dessutom kom hem var lyckan total. :)

Idag har jag krattat ur våra häckar och fått bort en massa gamla löv och grenar. Nu är ju jag tokförkyld med så jag har inte orkat jättemycket. Calle lade ny stengång från altanen och till garageuppfarten. Vi ska använda de gamla sjöstens-stenarna till gången från brevlådan till trappan, där det redan ligger såna. Så nu tog vi andra stenar vi hade borta vid boden och gjorden en gång på altansidan. Blev jättefint. Elliot har plockat skräp i en sopsäck och Tristan satt och mös i solen på altanen och puttade runt lite bollar.

Mamma och pappa stannade till på väg hem från husvagnen och fick kycklingsoppa. Tristan kopplade på värsta charmoffensiven och spelade apa allt vad han orkade vid middagsbordet. Han känner nog hur kraften håller på att komma tillbaka och tycker det är skönt. Han har ju varit som en urvriden trasa senaste veckan. Skönt att det blir bättre!

Imorgon börjar min sista mammalediga vecka, sedan ska jag jobba maj-juni. Men omväxling förnöjer som man säger. ;)

Inga kommentarer: