måndag, mars 29, 2010

Tradera-vinst

Satt uppe igår och väntade på en auktion som skulle gå ut på Tradera strax innan 23. Hittade dom här ursöta Babuschka-dockorna som skulle göra sig utmärkt på en vit tallrikshylla i köket så småningom. ;) Har lite gett upp jakten på tallrikshyllan och har kollat på en del bilder i auktioner och nu ska Calle försöka bygga en åt mig. :) Med tanke på vad de går upp i på Tradera så kommer det nog bli värt pengarna och besväret alldeles säkert. :)

Dockorna vann jag i alla fall, i sista sekunden. Tack Anna för trixen. ;) 135 kr fick jag betala, men det tycker jag dom var värda. Håller just nu på att bli tokig på allt vitt vi har här så jag måste få in lite färg. :)

Måste fått nån inredningsnojja, för idag tänker jag ge mig på sekretären från Hanhals och slipa till den så jag kan måla om den så att vi kan ställa upp den i hallen där den ska stå istället för byrån som tjänstgör tillfälligt. Hittade även en måttligt snygg hylla i furu på Blocket. Ett vitrinskåp som mamma ska försöka sno åt sig åt mig. Tänker mig att måla om det vitt, eller svart beroende på vart jag ska ha det. Ska byta glaset i dörrarna mot tyg eller hönsnät med och så blir det ett bra skåp för antingen handdukar och spa-grejer nere i vårt spa eller en bokhylla i vardagsrummet kanske. ;) Mycket pyssel på gång.


4 kommentarer:

Orsi sa...

Åh, dockorna är ursöta, jag är mkt avis!!!!

Eva sa...

Har du oxå börjat boa-in-dig fasen? :)

mamsen sa...

Jag kunde inte se din bild. Jag tycker inte att du ska ta bort glasen i alla fall inte alla, kan bli fint att sätta spetstyget inne i skåpet. Praktiskt blir det oxå eftersom dammet håller sig ute och allt iskåpet är inte till allmän beskådan

langseth sa...

Typ en sån här tallrikshylla? http://www.blocket.se/malmo/Tallrikshylla_26546262.htm?ca=23_10&w=1

...för den säljs ju här i knutarna och vi ska ju upp till dina knutar i påsk, liksom.

/Adina