fredag, mars 26, 2010

Städfredag

Tristan behagade kliva upp för frukost vid 6.30 och sedan blev han ju så klart trött en timme senare och skulle ta en tupplur. Jag drog igång med städning och har fortsatt med det under hans små sovperioder. Nu har jag tvättat alla golven på övervåningen, storstädat toaletten (inkl putsande av jäkla duschdörrar) och har väl egentligen nu bara det sista i köket kvar + att jag ska bära ner lite saker i källaren som just nu belamrar hallen. Sedan är det dax att få på sig kläder och få i sig lunch innan det blir dax för ekonomiseminarium på rekryteringsutbildningen mellan 13-16. Sedan blir det helg!

Imorgon ska vi hjälpa Micke och Annelie att flytta, jag ska till optikern och vi är bjudna på medeltidskväll hos Winehems. Just nu är det dåligt på outfit-fronten dock.. Skulle ju anstränga mig och sy till nåt skoj, men det blev inte så mycket med det när alla maskiner jag verkar få tag på saknar pedalen. I förrgår var jag hos Mats och Orsi och skulle låna deras, men då hittade Mats inte pedalen och Orsi sov så då struntade jag i det. Skulle åkte förbi där igår och fixat det, men det kom sååå mycket ivägen igår ändå. Handling, middag, baka till Calles fika... Det gick i ett. Men klädkoden var ju: något gammalt, och gamla kläder har jag gått om. Köper ju inte så ofta nya alls ;)

Näe, nu har golvet runt mig torkat så nu får jag sätta fart igen. :)

2 kommentarer:

Maggan sa...

Var Tristan också på ekonomiseminarium? Bra idé,det borde jag tänkt på. Kram

mamsen sa...

Hm, min kommentar försvann. Jag tycker att ni har ett skruvat tempo hos er, tur att ni är unga
ha en bra helg!
Kram