onsdag, mars 31, 2010

So far so good..

Än så länge håller vi oss på benen här hemma. Inget mer kräkande efter Elliot så imorgon förmiddag är vi kräksäkra och kan behålla tiden på öronmottagningen som Tristan har fått. Skönt! Vi hoppas på att hålla oss uppe i alla fall. Petar i båda barnen Proviva-dricka lite då och då för att magen ska få lite glada bakterier och hålla sig snäll. :)

Elliot går sig själv på nerverna idag tror jag, han håller på att krypa ur skinnet av rastlöshet nu när han enligt sig själv är frisk. Jag hävdar att han borde lugna sig lite ändå, men jösses... Nu har han fått lov att cykla lite ute på gatan och så fort Tristan somnat till ska jag smyga ut bakom huset och plocka in lite påskris.

Nästa söndag har vi en tid bokad på Emma Ultraljudsklinik i Gbg för att se om vårt lilla pyre kan tänka sig att avslöja vilket kön den har. Ska bli superspännande. Jag är så sjukt nyfiken denna gången och jag tror att det bli en något annorlunda känsla att vara gravid när man vet vad man bär på. Pojkarna har ju varit överraskningar båda två, så det vet man ju hur det går till vid det här laget. ;) Jag tror att det kan bli en lite annan upplevelse om man kan relatera till en han eller hon i magen. Även om jag hoppas lite på en tjejja att väga upp manligheten här hemma med så är jag ju precis lika glad åt en grabb till. Hujja vilken liga vi kommer ha här hemma då. Hihi! Fast blir det en tjej och hon liknar mig så blir det inte nåt lugnare för det tror jag... He he! Blir det en pojke så ligger Vincent bra till, det var ju aktuellt redan till Tristan, men förblev oanvänt. Ett himla fint namn dock. :) Men en tjej känns jättesvårt just nu.. En liten Pixie kanske? Tål att tänkas på. :)

Inga kommentarer: