fredag, mars 12, 2010

Puh!

Oj, vilken morgon! Eller ja, det började redan igår kväll egentligen. Tristan vaknade redan när vi gick och lade oss och var jätteledsen. Verkar vara någon dröm som spökade. Fick till slut ta med honom in till oss och lägga honom på armen. Där låg han sedan hela natten. Tack och lov har han legat stilla ändå så vi har fått sova hyfsta båda två. Men jag e sablans trött idag ändå.

Lika duktig som jag var igår när jag bakade till Elliots fika, lika virrig var jag på morgonen när jag glömde skicka med honom en flaska saft i matsäcken. Fick stanna på Maxi på väg till skolan och köpa en flaska Mer. Han tycker nog jag ska glömma saften fler gånger. ;) Tristan blev tokarg när han inte fick en flaska han med.

Vi åkte hem till Orsi direkt efter vi lämnat Elliot för att hjälpa till med smörgåstårtorna till imorgon. Fick smörgås och kaffe (underbart!) och Tristan hittade lycka i en skål med kalaspuffar. ;) Det hela slutade med att Orsi ändå gjorde det mesta på tårtorna och jag hade en tröttis att ta hand om. Försökte låna Jennifers säng så han kunde sova lite, men det gick ju inte. Han tänkte minsann inte sova i den fina sängen med prinsessor på kudden inte. Orsi skaffade sig favoritstatus genom mumsiga snacks och dessutom räddade hon honom från sovandet. Tristan uppskattar dom små sakerna. Hi hi!

Nu har vi varit hemma en liten stund, Tristan somnade så fort jag la honom i hans säng och jag känner att jag nog borde ta en lur jag med. Men jag har en del att fixa med så det blir nog inget med det.

TACK Orsi för all hjälp!! Du är alldeles för gullig! Kram!

2 kommentarer:

Orsi sa...

Nämen söta du, klart jag gärna hjälper till, det är vad vänner är till för:-), sen tycker ju jag att det är vansinnigt roligt att göra smörgåstårtor!!!

mamsen sa...

Goda kamrater är guld värt
kram