måndag, mars 22, 2010

Plötslig sovmorgon

Igår ville den lille mannen inte alls sova, fast han var så trött att han höll på att somna sittande. Han höll ilsket låda i sin säng till strax innan 22. Så imorse fick jag lite sovmorgon. Han ville inte komma upp förrän vid 7.30 och det var ju trevligt. Speciellt eftersom hans käre far inte hade nån bra morgon alls utan muttrade NEJ! vid flera tillfällen.

NEJ! (skulle sno vitaminer i min burk och tappade ut alla utom 6 tabletter i handfatet där han lämnat vattnet rinnande. Typ 40 tabletter åt skogen).
NEJ! (inser att det varit frost inatt och han måste skrapa bilen).
NEJ! (tappat bort sin väst eftersom han inte hängt den i garderoben sist han använde den). NEJ! (måste köra ut soptunnan för det är tömning idag).
Hi hi! Måttligt nöjd Calle åkte till jobbet.

Jag har ägnat morgonen åt lite praktiska övningar. Ringt FK för att få koll på vilka dagar jag anmält föräldrapenning framöver. En del av mina utbildningsdagar har flyttats så jag måste ha koll så jag inte tar ut fp och jobbar samma dag. Det blir ju inte bra alls om det händer. Nu får jag hem blanketter eftersom min e-legitimation inte fungerar i operativsystemet vi har på datorn nu. Måste lösas på nåt vis, så här kan vi ju inte ha det. Tok-krångligt.

Skulle lägga in bilder från kameran tänkte jag, men har helt förträngt vart Ludde la fotoprogrammet jag ska använda, så jag fick skicka honom en fråga om vart i hela fridens namn jag ska leta datorn för att hitta det. Tur man har koll på läget. ;) Har ju bilder från vår grillpremiär i helgen. :)

Nu tittar lite sol fram här faktiskt och jag känner nästan för att ta en sväng till stan och kika lite. Behöver in på Babyproffsen och kolla efter grind till trappan bland annat. Får väl se om jag lyckas hitta något sällskap. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

Hoppas Calle kommit ur nej-stadiet när han kommer hem så han kan sova utan mardrömmar om en jobbig dag
kram