tisdag, mars 23, 2010

När Calle åkte till jobbet i morse så langade han in Tristan till mig. Här kommer en pigg liten, sa han. Tog väl 10 min så sov vi båda två igen. ;) Vaknade och tyckte det var bra ljust ute, och mycket riktigt... Klockan var 9! Vi som skulle till Öppna förskolan och äta frukost! Det var bara att gå upp, ge Tristan en macka och få på sig kläder och ansikte så fort det bara gick. Vi lyckades komma fram typ lagom till strax efter 10. Frukost blev det i alla fall. ;)

På vägen hem skulle jag handla på Maxi, var tanken. Tristan hade nästan somnat i bilen när vi kom nerför backen och jag hade ingen peng till vagn och dessutom en dundrande huvudvärk, så vi åkte hem istället. Tristan somnade om i sängen när jag lade ner honom och sov ett bra tag. Han kom upp, hade bajsat och var absolut inte nöjd med något. Inte kalops, inte den andra maten jag hade hemma och inte heller med mackan han fick när han ratat maten. Han satt på golvet en stund och grejade istället, men blev snabbt trött igen så nu är han i sängen. Tror inte han sov klart förut, han vaknade nog av den äckliga blöjan skulle jag tro.

Igår ringde dom från min tandläkare och undrade om jag flyttat. De hade skickat mig en kallelse i början av mars, men inte fått tillbaka den förrän i fredags och inte hunnit ringa förrän igår. Dom hade en tid till mig, ikväll! Har ingen lust att gå, men lika bra att få det avklarat. Sist jag var där så var Tristan nästan nyfödd och jag gick på sprutorna fortfarande, vilket ju gjorde att så snart hon petade på tandköttet så blödde jag massor och det slutade inte. Hon såg med andra ord inte vad hon höll på med. Nu var det dax igen och jag är på sprutorn igen, he he. Förhoppningsvis så har jag inte spätt ut mig själv lika mycket som efter hela graviditeten och allt sist. ;) Så jag får väl släpa mig dit idag ändå. Kanske orkar passa på att handla på vägen hem.

1 kommentar:

mamsen sa...

vilken sömntuta ni har, i alla fall ibland
kram