lördag, mars 27, 2010

Hemma-snörvel

Här har det varit en lugn lördag. Vaknade snoriga och eländiga allihopa i morse. Tristan verkar ha nya tänder på g och är mer än lovligt dregglig och muttrig. Sover illa gör han med, i alla fall dagtid. Somnar, vaknar efter en liten stund och ska upp och bara gnäller. Lite varm var han i morse med så nåt är det. Jag har i flera dagar lidit av min moders-förbannelse. ;) Något som går i släkten på kvinnosidan. Det värker i örat, halva huvudet och ansiktet. Feberöm i huden och allmänt hängig. Går att hålla ordning på med Alvedon och försvinner efter några dagar oftast, men tar vansinnigt mycket energi. Calle har varit på väg att få något med i några dagar.

Dock har vi sedan innan lovat Micke och Annelie flytthjälp, så till frukost blev det inte bara smörgås utan även extra vitamin-dos och ett par Alvedont till Calle. Som det föll sig med tiden så hann vi ner till stan, ge Tristan lite mat och sedan hade jag tid hos optikern som jag var tvungen att träffa för att få nya linser beställda. Så för att Micke skulle få nån hjälp alls så fick jag peta i Tristan lite mat och ta med honom ner till optikern medans Calle hjälpte dom andra med kartongerna. Det gick dock bra för optikern var effektiv som attan och snabb. Gjorde flera tappra försök att få i oss lite mat, men varenda café var fullt av nyavlönade boråsare så det tog typ en timme att till slut hitta ett bord på Tant Grön. Hann köpa kökshanddukar och servetter med påskmotiv på och en boll till Tristan på Åhléns. En röd boll med vita prickar som han älskade från sekunden han såg den. Han släppte den inte på hela tiden vi var kvar i stan. :)

Vi åt lunch en stund bara jag och Tristan och när flyttandet var klart kom Calle och mötte upp. Fick petat i honom en macka på Subway innan vi åkte hem och dog allihop. Tristan stensomnade innan vi ens lämnat parkeringshuset och jag somnade i soffan medans Calle spelade Final Fantasy. Det var ett par välbehövliga timmars sömn där. Vi åt resterna av gårdagens lasagne till middag, jag tog en tur till Tårpilen och sedan åt vi lite godis och ostbågar med lillmonstret innan han bestämde att nu skulle han minsann sova. Han klättrar upp i mitt knä och vinkar hejdå till pappa och tittar ut i hallen. Bär mig till min säng mamma, jag ska sova, säger han. Och sen gör han det. ;)

Vi skulle ha varit hos Winehems på medeltidsgille idag men det blev det inget med som vi snorar och har oss här. Vill ju inte smitta övriga barn och gravida med det. Så vi fick hoppa över denna gång. Men det kommer säkert flera tillfällen, det brukar det göra. Nu är det sängdax!

2 kommentarer:

Frida sa...

Ja det ska bli spännande att se vad det är. Du får väl ta en sväng dit, nära och bra då det är i Dalsjöfors ;-)

Hoppas ni kryar på er nu!

mamsen sa...

krya på er alla tre
kram