söndag, mars 07, 2010

Helgen som gick...

..den var lugn. :)

I fredags var jag och pojkarna hos Anna och drack kaffe på eftermiddagen och när Calle kom hem så slappade vi oss och kikade på Lets dance och åt lite godis i soffan. Alla var i säng strax efter 22. He he!

Igår tog vi en lugn morgon och gick sedan en promenad i det fina vädret. Härligt med sol! Dock blir snön på marken till is, sedan även blöt is. Inte bra för höfterna det. Vi tog oss ändå förbi Konsum och handlade och hämtade ett Tradera-paket, till blomsteraffären som inte hade det vi ville ha och sedan tillbaka till Konsum där vi köpte fröer och jord. När vi kom hem åt vi lunch och sedan var det allmän vila. Elliot låg och läste, Tristan sov och jag och Calle tog en tupplur på soffan. Det kostar på kroppen att röra på sig nu för tiden. När alla vaknat igen så försådde vi en massa fröer. Vi väntar nu på majs, gurka, 2 sorters tomater, purjolök, chili, paprika och sallad. Har några fröpåsar till som inte ska försås utan sås direkt ute sedan. Lite vårkänsla att ha alla små krukor med fröer stående. :)

På kvällen åt vi te och mackor framför melodifestivalen och sedan smaskade vi lite på ostbågar och chips med fetaostguck. Mysigt. Alla var i säng innan klockan blev 22.30. Trött familj. ;)

Idag har det varit lugnt på morgonen men efter frukost och kaffe tog Calle tag i projektet isolera vattenrören i källaren och jag har gett mig på att storstäda övervåningen. Vet inte när jag gav golven en rejäl omgång sist men nu är det verkligen dax. Hann ta vardagsrummet innan Calles mamma och pappa dök upp och vi käkade lunch och drack sedan kaffe. Nu ska jag slurka i mig sista kaffet och sätta fart med köket. Vita köksluckor har sina nackdelar ;)

Inga kommentarer: