torsdag, mars 18, 2010

Grööönt snor!

Dagens läge är lugnt och fint. Han vaknade vid 7.30 med 37,8 men glad och trevligt. Mycket pratsam herre idag, lekt och grejat med sina saker en bra stund efter frukost. Väldigt segt och grönt snor rinner ständigt ur näsan på honom. Nu var det dock dax för en tupplur så han ligger och pratar lite med sig själv i sin säng nu. Jag ska ta en kopp kaffe och sedan försöka få gjort ett röj här. Trots min tokstädning i förra veckan så verkar huset "gro igen" på mindre än en halv dag om man gör något annat än plockar, typ bära runt på sjukt barn. Så lika nöjd som jag var så sent som i söndags, lika irriterad är jag på huskräket idag. He he.

Nu på förmiddagen kommer det en hantverkare som ska lägga offert på taket. Tredje som kommer nu. Får väl se vad den här säger. Igår fick vi återigen en begäran om komplettering från ARN gällande bilen. Nu ville de veta bilens nuvarande mätarställning. Mycket papper vill de hantera på det där stället. Calle tror iaf att det kan vara på väg mot ett beslut om de vill veta hur långt den gått nu.

Det är bra disigt ute idag, men jag tänkte göra ett försök att ta en promenad fram till affärerna efter tupplur och lunch. Har ett Tradera-paket, ett Buzzador-paket och ett Junkyard-paket att hämta som legat några dagar nu. Kan vara läge att göra nåt åt det kanske och Tristan kan behöva lite frisk luft med. Jag med för den delen. Ju mer jag sitter inne här desto mindre får jag gjort. Man liksom fastnar. Blä.

Inga kommentarer: