torsdag, mars 11, 2010

En lång dag blev det

Idag har jag varit och skuggat min rektor hela dagen. Som vanligt spännande och intressant. Man får så mycket tankar efteråt och idag har jag verkligen fått en massa att fundera på. Ska låta det hela landa i huvudet lite innan jag tar mig ytterligare funderare på framför allt hälsoarbetet som har varit lite av ett tema för dagen. :)

Efter jag kom hem så har det gått i ett. Plockade lite när jag kom hem, sedan var det matdax och efter det blev det kakbak då Elliot ska till ishallen med skolan imorgon och ha med sig fika. Rotade rätt på ett recept på Kärleksmums på nätet som jag testar. Har tappat bort mitt vanliga recept. Tappar bort många recept nu för tiden. He he. Men det gör ju att jag får testa nya varianter på gamla favoriter. Inte helt dumt. :)

Kakan svalnar nu lite, sedan ska jag göra glasyr och hälla över. En lite smakbit kanske det blir med. Måste ju jämna till kanterna. He he! Sedan blir det nog ingen lång kväll för mig. Det är inte bara huvudet som tar stryk av att tänka en hel dag, har en ischias på ingång med känner jag. Kropp-skrälle. ;)

Imorgon ska jag till Orsi och göra smörgåstårtorna till Calles fest på lördag. Vi blir ganska exakt 20 vuxna och sedan några små busungar med. Busbarnen får dock hålla tillgodo med kyckling och pommes. :) Ska bli trevligt med lite vänner på besök. Det var länge sedan nu.

Inga kommentarer: