tisdag, mars 02, 2010

Då var det kallt igen då..

-10 grader i morse när vi skulle köra Elliot till skolan. Strålande sol och gnistrande snö förstås, men min vååååår! Man kan ju bli knäckt för mindre nu. Jag vill förså lite grönsaker och grejer, men det går ju inte i mina frostiga fönster. Vill ha nya blommor med lite färg på oxå. Men det får vänta tills minusgraderna ger sig så dom inte fryser sönder direkt.

Veckans projekt är att buda hem kläder till pojkarna på Tradera. Elliot har vuxit ur nästan alla långärmade tröjor han äger och har, bara på de två veckorna han varit hos pappa nu. Helt galet. Missade ett jättefint klädpaket till Tristan igår, precis på målsnöret dessutom. Mycket irriterande. Tur Anna tränar mig i Tradera-teknik. Så jag hoppas på bättre lycka framöver här.

Tristan har varit igång och härjat i natt. Kl 2 fick jag ta in honom till oss och ge honom Alvedon, för han tog sig för örat och skrek. Det tog väl närmare 1½ timme innan han somnade om igen ändå och sedan har han legat på min arm och bökat sig. Idag visar han inga tecken på örat som tur är, men han är ju trött som attan så klart. Han har precis somnat nu. Väljer mellan att gå ner i källaren och leta bland Elliots gamla kläder till Tristan eller slänga mig på soffan en sväng. Hmm...

1 kommentar:

Catten sa...

Visst är det härligt med solen *ler lyckligt*