fredag, mars 19, 2010

Åh se det regnar!

Med ett brak så for imorse all snö ner från altantaket! Lagom till Tristans och min frukost vid 6.15. Nu kan vi inte gå altanvägen, om vi inte skottar upp gången igen vill säga. Får väl ta en vända ut med skyffeln senare, det kan behövas fixas lite här och var. Har som projekt att få bort en massa från altanen så man kan komma ut där när solen ligger på. :)

Tristan åt inte speciellt mycket till frukost, petade lite med en macka bara. Vid 7 fick jag lägga honom igen och la mig själv på soffan. Strax efter 9 vaknade vi igen och då åt vi frukost igen. ;) Inte nån större framgång för lilleman, han petade med en macka, blev mutad med ett Marie-kex som han i princip struntade i och drack dock en del äpplejuice. Det är ungefär det han vill ha just nu.

Efter att ha plockat ner mackan i beståndsdelar och slängt hälften på golvet så ville han ner, satt en stund och illvrålade för han inte kom fram dit han ville och åt sedan lite småbitar av sin macka från golvet. Sedan var det dax att gnugga ut ögonen igen så jag lade honom för en liten stund sedan. Han har nog en del att sova igen, han envisas ju med att sova hos mig på natten så vi stör ju varandra en del. Inatt har det varit ganska rörigt. Men med tanke på hur ettrigt humöret är idag, så är han frisk nog att sova i sin egen säng inatt. ;)

Idag var planen att gå på Borås Stads matematikmässa på Åhaga och kika lite, men jag vetefasen om jag vågar ta in Tristan där. Man varnar ju för RS-virus just nu och kräksjukan går hejvilt med. Han är ju redan sjuk så det räcker kan man ju tycka. Vi får ta en funderare på det hela en stund. :)

2 kommentarer:

Linda W sa...

Tycker du ska hoppa över mässan... tänk om han får RS på allt annat.. :(

Kram Linda

mamsen sa...

Hoppas du stannade hemma varken kräksjuka eller RS är ju särskilt kul att få.
Kram