tisdag, februari 02, 2010

Tristan 9 månader

Höll ju på att glömma! Lillemannen blir ju 9 månder idag. Stora killen! :)

Synd bara att han firar det med feber, hosta och dålig mage. Plockade ju upp honom inatt med 38,4 i feber och sedan har han fått Alvedon var 4-6 timme under dagen. Alvedonen går ur kroppen och temperaturen klättrar upp direkt. Han är vid ganska gott mod ändå. Gnällig så snart han blir lite trött, men några solskensstunder har han allt när han är nyvaken. Idag har jag fått i honom lite riktig mat, inte bara välling. Det får väl anses som bra det med.

Min BM har ringt och meddelat att mitt TSH inte ligger så bra, så jag kommer få en höjning av min Levaxin-dos från 175 mgr till 200 mgr per dag. Dessutom ska jag in på provtagning var fjärde vecka ungefär för att hålla koll på det. Ny rutin tydligen. Så jag fortsätter väl min karriär som nåldyna då. ;)

Jag väntar oxå ett spännande svar från Posten. Har ju det senaste fått meddelanden från vår brevbärare stup i kvarten om att vi ska skotta framför brevlådan så hon kommer fram med bilen. Vi skottar ju naturligtvis, men ibland hinner man ju inte mellan plogen har gått förbi och hon kör fram posten. Snabbt som fasen får man då ett litet klagobrev. Så jag skrev till Posten för att fråga om meningen är att folk som jobbar på dagarna ska åka hem på lunchen för att skotta framför brevlådan. Ska bli intressant att höra vad dom säger om den saken.

3 kommentarer:

Carol sa...

Grattis Tristan!!

Jo min karl han e allt charmig han, sover på soffan 6 av 7 nätter ungefär... Otroligt Ocharmigt

LillaLiten sa...

Grattis Tristan, tiden går verkligen fort!!

Orsi sa...

Grattis lillcharmören, du är ju snart stora killen som får blåsa ut ett ljus!!!!!
Gott att du skrev ett brev till posten,undrar verkligen om de svarar på det!!!!Är så trött på alla plogbilar nu, all skit de skottar fr vägarna hamnar i en fin och jättestor hög på vårt garageuppfart, nä nu är det bra med snö, nu vill jag ha sol och värme samt grönt gräs!!!!