onsdag, februari 17, 2010

Tja, här händer inte jättemycket just nu. Igår hade jag som sagt ett ryck och bakade både frallor och drömmar. Gjorde ett röj i köket med, lagade ju pannan (?), lyckades sno ihop lite middag trots det begränsade utbudet av råvaror för tillfället och handlade lite av det nödvändigaste. Tristan fick sig ett kvällsbad så klart och sedan fick jag röja efter honom i vardagsrummet. För att vara en kille som inte kryper, krälar, går eller ålar så har han nåt sätt för sig som gör att han tar sig runt på golvet ändå. Så nu häver han inte bara ut alla sina leksaker på 4 sekunder, även hyllorna under soffbordet ligger nu risigt till.

Idag har vi hittills inte hittat på nåt speciellt alls. Vi har suttit en del på golvet och grejat med hans böcker och saker. Han har sovit lite oroligt inatt, vaknat några gånger och hostat en del, men inte så han behövt lyftas ur sin säng. Dock tror jag att han är lite tröttare än vanligt ändå idag. Lagade en trevlig (?) lunch bestående av spaghetti och äckliga Mamma Scans köttbullar. Skippade dock köttbullarna efter jag stekt dom och kokade broccoli istället. Huä vad dom luktar illa! Tristan smakade glatt på broccolin, efter några skeptiska leenden. ;) Sedan åt han flera buketter på raken. Helst toppen, inte så mycket skaften. Duktig mammas kille, äter både broccoli och fiskbullar till pappas stora förskräckelse.

3 kommentarer:

Frida sa...

Låter som Ella hon älskar broccoli och gröna ärtor, och de flesta grönsaker. Hennes pappa är väldigt orolig över att hon ska bli vegetarian ;-)

mamsen sa...

behöver du pengar

Lisa sa...

Jag kommer ut på fika snart =) koka du kaffe så fixar jag fikat! Behöver min ugnsform tillbaka med ;)