tisdag, februari 23, 2010

Öronkoll och köttshopping ;)

Började morgonen med en snabb frukost. Tristan snabbåt sin gröt, sedan spydde han lite. He he! Glupsk sak. ;) Sedan sopade vi av senaste snön från bilen och åkte till SÄS för en efterkontroll efter öroninflammationen han hade i november. Mätningen visade bra värden på höger öra, men inte riktigt bra värden på vänster öra. Det vänstra var det som var sämst i november och det ser ut som att det finns vätska kvar bakom trumhinnan. Vi fick träffa en läkare som kikade med och hon sa att han var lite röd och så skickade hon en remiss till Öronmottagningen, så vi får en kallelse hem snart.

På vägen hem somnade busungen och han vaknade inte när jag lyfte över honom till sängen. Där låg han fint med jacka och allt på. Han sov ett bra tag så han var nog trött. Medan han sov ringde jag Posten och fick prata med en dam, som tydligen bodde här i D-fors och hade promenerat förbi här i helgen och sett våra fina snövallar innan jag gav mig på dom i lördags. Hon tyckte dom var hemska. Jo tack!

Hur som helst så ville hon att jag skulle prata med brevbäraren, vilket jag inte hade någon direkt lust med. Frågade istället om man kunde få hämta sin post själv på något vis. Inga problem, sa hon. Så nu får jag hämta vår post på terminalen på Hulta. Jag återkommer när våren kommit, sa jag, så kan ni få börja dela ut posten igen. Glada tanten skrattade. ;) Ett par gånger i veckan är vi ju ändå i stan så att svänga in och plocka upp posten kommer inte döda någon och min rygg kommer må så mycket bättre. Ha!!

Efter Tristans lur så fick han lunch sedan klädde vi på oss, rotade ut vagnen ur bilen och gick på promenad till affärerna. Själva Badhusvägen var lugn, den är dom ju bra på att ploga, men sen! Jösses! Lös snö hit och dit och bökigt att ta sig fram. Men vi hämtade bokpaketet på ICA och shoppade kött på Konsum. Färsk fläskfilé från slakteriet här för 89 kr/kg. Trevligt! Köpte även grytbitar av nöt, skinka, blandfärs och ett paket mazariner. Tristan har aldrig sett en mazarin, men höll glatt paketet fram till kassan. När jag tog det för att lägga på bandet så illvrålar ungen. KA-KA!! HUR visste han att det var kakor? Sabla kakmonster ;) Mammas gener hehe!

Tog en sväng in på fina Le & Landa på torget. Åh, vad fina saker dom fått in nu. Våriga färger och massa fint! Hon som äger affären är dessutom supertrevlig så vi köpte ett par tjockare tossor till Tristan och pratade lite strunt en stund. Ska gå dit och köpa lite fina skålar och sånt sen när pengarna kommit. :)

Solen värmer faktiskt lite och det droppar från taken! :) Underbart! Översta trappsteget på altantrappan är helt snöfri!

Det har nu äntligen blivit klart hur länge jag ska vara hemma och jag kommer att börja jobba 1 maj, 1 månad senare än tänkt. Calle har ju en testtjänst som projektledare under 3 månader och sedan ska den utvärderas så om han jobbar april ut hinner han vara med under hela testperioden och jag lider inte av att vara hemma heller. ;) Så blev det med det. :)

3 kommentarer:

Catten sa...

Känns som om det finns hopp om vår alltså :)

Skönt att ni kunde få ihop det med ledigheter o grejer, är ju som sagt ingen nackdel om han kan gå färdigt hela testperioden :)

mamsen sa...

Hoppas örat torkar upp av sig självt. Du är fenomenal att ordna till saker. ha det bra
kram

lillasyster sa...

JA VILL OXÅ KÖPA SKÅLAR!!!!!!!