tisdag, februari 16, 2010

Ny vecka - ny snö. Suck!

Ny vecka igen, och naturligtvis lite ny snö på det. Känns som våren aldrig tänker komma. Usch!

Igår var Tristan hos moster en liten stund medans jag åkte och träffade en kommundelschef för att höra hennes erfarenheter och åsikter om möjligheterna att kombinera chefsskap/föräldraskap. En mycket upplyftande timme! Känns mycket bättre nu när man hört från någon som faktiskt vägrar att välja heltidsjobb eller barn, hon kräver att få båda delarna. Härligt inspirerande person. :)

När jag kom till Helena sen så sov det lilla monstret så jag fick vänta tills han vaknade innan vi åkte hem igen.

Idag har pannan stannat, igen, så Calle fick inte duscha i morse heller. Mitt projekt för dagen är tydligen att bryta mig in i pelletsförrådet, fösa fram ny pellets, se till att röret laddar upp med ny pellets och sedan starta brännaren igen. Lättare sagt än gjort då Calle effektivt sprider sina verktyg över hela huset. Hittade det saknade bitet i hans byxficka, skruvdragaren på tvättstugegolvet och letar nu efter kopplingen som ska sitta däremellan. Detta samtidigt som jag bakar bröd för att kunna äta frukost (inget bröd hemma, inga pengar att handla för) och tar hand om Tristan. Nu har han precis somnat och jag har gett upp väntan på brödet som jäser än. Kokar potatis så jag kan hoppa direkt till lunchen istället. Ingen vidare start på dagen kanske. Tur jag iaf duschade igår kväll när det fanns varmvatten.

Inga kommentarer: