måndag, februari 22, 2010

Istid!!

Okej, jag tar nästan tillbaka tidigare inlägg om kyla. Idag är det fan skitkallt!! Tristan vaknade inatt vid 4, har inte hänt på ett par veckor. Tänkte att han var hungrig, han ratade kvällsvällingen innan han lade sig. Men välling ville han inte ha och han somnade om på min arm under täcket. Han frös ju! Calle var upp och kollade pannan, som hade stannat så klart. Han sparkade igång den och den går tack och lov än.

Luftvärmepumpen gillar inte direkt när det går under -10, vilket det gjort med råge så den fick vi stänga av inatt. Den förde sånt sabla oväsen så ingen kunde sova. Så jag och Tristan fick ta på både raggsockor och tjocktröjor när vi skulle äta frukost. 1½ kopp te senare börjar jag nu få upp värmen. Lagom till Tristans tupplur. När han somnat så måste jag ut och skotta framför brevlådan. Har kommit på en fyndig taktik som gör det väldigt mycket mindre jobbigt och jag behöver bara putta bort snön, inte lyfta. Det är bra. :) Fort går det med.

Men, men. Solen skiner och himlen är blå i alla fall. Det är ju trevligt. Dock är det inget väder för promenad med vagnen, Tristan skulle förfrysa näsan innan vi ens kommit från gården. Hua!

1 kommentar:

mamsen sa...

Sonny hos nya familjen, tänkte ta en promenad men....