fredag, februari 19, 2010

Fredags-stök

Dagen började med ett tappert försök från mamma att få Tristan att aktivera sin lata rumpa lite. Han satt upp i sängen hos mig, la sig bakåt och jag tänkte då att där kan du ligga tills du behagar rulla runt, eller nåt åt det hållet. 45 minuter av arga sparkar i mammas sida och irriterade muttranden från Tristan så tippade jag över honom på mage och tänkte att han kanske kunde hitta på nåt fyndigt sätt att sätta sig upp på. Icke! Den ungen tänker inte röra på sig i onödan.

Vi gick upp och gjorde frukost, Tristan käkade glatt fralla med skinkost och snodde te av mamma. Sedan satt han på golvet och pillade med sina grejer. Han flyttade sig i alla fall mot bordet och sträckte sig efter kanten och då trodde ju jag att han kanske tänker ställa sig upp ändå. Näedå! Han sträckte sig så långt han kunde, snodde åt sig en halv fralla från kanten och satte sig i leksakshögen igen. Så mycket för den aktiviteten. Hehe!

Han var inte så trött vid sin vanliga sovtid så vi packade ihop oss och åkte till Maxi för att storhandla. Mötte systeryster där och fick lite sällskap. :) Tog väl 1½ timme att få handlat allt och sedan körde vi hem syster till Tullen. Innan vi ens kom dit så sov Tristan. Bar in honom och la honom när vi kom hem för drygt 2 timmar sedan och han sover ännu. Jobbigt att handla. Men nu har vi i alla fall mat så vi överlever kommande snöstorm ;) Ska till Konsum sedan och handla köttet tänkte jag. Ingen idé att köpa det i stan när det är bättre här ute.

Dagens övriga pyssel är att få ihop tider, dagar och annat för att jag ska kunna göra mina skuggningar. Calle har nån deadline eller nåt på jobbet så det är svårt att få nån hjälp av honom. Systeryster kan ju ofta hjälpa till, men hon har ju föreläsningar och sånt som hon inte kan hoppa över. Nu har jag fått boka av mina skuggningar nästa vecka helt, och sätta tider längre fram i mars istället. Ibland går det tydligen inte...

3 kommentarer:

mamsen sa...

Mycket pyssel för ett fungerande liv. Synd att ni inte bor här för då hade jag kunnat rycka in
kram

Fossing sa...

ja det hade underlättat en del. men villkoren för att jag skulle gå utbildningen var ju liksom att vi skulle hjälpas åt. ska det brista redan så är det ju ingen idé jag blir rektor alls, för då kommer vi verkligen behöva kompromissa båda två för att det ska funka...

mamsen sa...

Ja, det stämmer.
Men ge inte upp,flytta till Thn och bli rektor så hjälps vi åt
kram