lördag, februari 13, 2010

Fredag och lördag

Igår var jag och skuggade min skuggrektor en heldag. Som vanligt mycket intressant. Hon är så härlig att följa i arbete, en sån chef som jag vill bli en dag. Ärlig, rak, konsekvent, engagerad och involverad. Verkligen imponerande att se. Så jag spenderade hela dagen med henne och åkte sedan hem igen. Hemma blev det på kvällen en shoppingrunda till Konsum med Elliot. Sedan fixade Calle plankstek åt oss hemma. Mums!

Idag var Tristan uppe vid 7 som nu verkar blivit någon form av standard. Efter frukost och en dusch åkte jag och Elliot till Gärdhem och snokade igenom second handen. Är på jakt efter ett par tallrikshyllor, men hade ingen lycka på den fronten. Däremot hittade vi irish-glas till Calle, en hålslev och lite kökspryttlar, lite skojiga grejer som sockertänger, kaktänger och ett par höga ljusstakar i glas. Några glasburkar fick följa med oxå. Trevligt var det. :) Bilder kommer så småningom, just nu ligger det mesta i disken. ;)

Dagen har i övrigt varit lugn. Elliot och Simon har promenerat till Tårpilen och köpt ostbågar, helt själva. :) Stora killarna. :) Nu blir det melodifestival och smågodis.

3 kommentarer:

mamsen sa...

hittade du inga lakan?

Fossing sa...

näe, letade som attan efter lakan men det fanns inget alls på den fronten. dukar fanns det gott om i alla former, mycket gamla linnedukar. inga lakan alls dock. får hitta mig några fler loppisar att leta på helt enkelt.

lillasyster (KUNGEN) sa...

tallrikshyllor?? måla vita? SHAABBYYYY *fniss*