måndag, februari 08, 2010

Fått svar från Posten ;)

Hej Jenny, jag har fått dina synpunkter och har pratat med
brevbäraren om detta.Hon skall givetvis inte skriva direkt
på dina kuvert eller försändelser utan använda de färdiga
kort som vi har. Vi kräver inte att du skall ta ledigt från
ditt arbete för att skotta framför din låda utan är tacksamma
för att du skottar när du kommer hem så att vi kommer åt din
postlåda. Denna vinter har det ju varit ovanligt mycket snö
och alla våra kunder har inte tagit tag i skottandet på ett
tillfredställande sätt - vi är ju beroende av komma intill
postlådan med bil så det behöver skottas en bit på båda
sidor om lådan. Du skall inte behöva få mängder av meddelanden
men ibland missar man vem man delat ut till tidigare - mänskliga
faktorn.

Ha ha! Man kan ju säga att dom inte ser samma problematik som jag gör. Dvs att det klagas på skottning som vi inte hinner göra något åt. Dom plogar på morgonen, posten kommer på eftermiddagen innan folk kommer hem från jobbet. Vem hinner skotta däremellan? Nu är ju jag hemma på dagarna förvisso, men kanske inte i skottbart skick alla gånger. Och hur gör folk när båda jobbar och är borta? Och vilka regler säger hur jag ska skotta och när? Det fick jag inte något svar på.

Inga kommentarer: