onsdag, februari 10, 2010

Effektiv idag

Dagen har börjat hyfsat effektivt faktiskt. Efter att ha kört Elliot till skolan så kom vi hem och åt frukost jag och Tristan. Sedan ville han sova sig en sväng, men nu är han uppe igen. Under tiden har jag mejlat en kommundelschef som jag vill intervjua för min rektorsutbildning, pratat med FK och fixat till fp-dagarna för denna veckan, skrivit frågor till min rektor inför skuggningen på fredag och dessutom fått i mig kaffe. Inte illa när klockan bara är strax efter 10 tycker jag.

Tristan har återigen sovit en helnatt i sin egen säng. Han muttrade vid 4-tiden, men jag gick bara upp och lade honom, nussen och täcket tillrätta så somnade han om igen. Fick återigen väcka honom strax innan vi skulle köra till skolan. Så skönt! Hoppas det fortsätter (vilket man inte ska våga säga högt dock för då sluter det direkt).

Just nu leker han med sina sifferlådor han fått av Johanna och Roger. Hemskt roliga tycker han. Förut var han på vippen att tippa över och krypa, men han lutade sig bakåt i sista sekunden. Kanske dax att skaffa den där grinden snart. Om inte annat i förebyggande syfte.

I morses när vi skulle åka så letade jag fram Elliots gamla fleeceställ med Bamse på och trädde på över Tristans pyjamas. Han blir ju så sabla förbannad över overallen och det kan jag iofs förstå. Inte kul att sitta i tjock overall i bilen och knappt kunna röra armarna en gång. Fleecestället gick dock bättre, inte ett klagomål. Det är ju dock i storlek 98, men ett par uppvik på jackan så löste det sig. Lite extra varmluft fick plats. ;) Jag värmer ju ändå upp bilen innan vi går ut så att ta på tjock-overallen får väl egentligen räknas som överkurs. Bra lösning hur som helst. :)

Inga kommentarer: