måndag, januari 11, 2010

Vardagen tillbaka

Då var vi tillbaka i vardagen igen. Har idag kört Elliot till skolan och varit på BVC med Tristan. 8-månaders kontroll och BOEL-test. Inga problem med hörseln och allt annat ser bra ut med. Han är nu 76 cm lång och väger 10780 gram. Det är 5 cm och 540 gram mer än på 6-månaders kontrollen. Inte konstigt att vissa kläder sitter lite så där nu för tiden. ;)

Eftersom dom flesta redan har hört våra stora nyheter för 2010, eller snart får höra det av Elliot ;) , så kan jag väl även här berätta att vi väntar en liten till. Det är fortfarande tidigt, men vi hoppas allt går vägen. Har trots allt kommit in i v 8. Det var en överraskning för oss alla, men så välkommet så. Hittills har jag mått sablans illa och är väldigt trött. Vi hoppas lite på en liten tjej den här gången, men så länge vi får en liten frisk en så spelar det ju absolut ingen roll. Calle har delat ut arbetsnamnet Stjärnan ;). Besök hos MVC och SpecMVC börjar den 25 januari. Går allt som det ska så blir det en liten stjärna i augusti, som uträkningarna ser ut nu iaf. :)

Nu ska jag snart hämta hem Elliot igen och senare kommer Anna och Lisa en sväng. Tydligen ska vi tränas i att sälja saker på Tradera av Anna-proffset. ;) Hi hi!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till Stjärnan! Håller tummarna att illamåendet och tröttheten lägger sig snabbt som tusan.

Om du får några bra Traderatips så hoppas jag du bloggar om dem. Skulle behöva få tummen ur och sälja lite jag också.

//Maja78 från Familjeliv

Sandy Dandy sa...

Grattis!! =)

Frida sa...

Jag gratulerar igen till den lilla stjärnan och hoppas du snart mår bättre :-)
Har du testat see band mot illamåendet? Funkade rätt hyfsat på mig när jag mådde illa.

mamsen sa...

Hoppas allt går bra men en rosa stjärna vore kul
kram
Från en som ska utbilda pedagoger i genus, skvallra inte, hihi

Orsi sa...

Stort grattis till ärtan, eller som Calle säger "Stjärnan"..
Hoppas illamåendet ger med sig snart!!!När i augusti?