fredag, januari 22, 2010

Utskälld med den äran ;)

Här kommer man hem efter en heldags seminarium på utbildningen och vad får man då? Jo, en härlig uppläxning av Orsi minsann. ;) Jaaaaa, jag har varit jättedålig det senaste ;) Har väl inga direkta ursäkter mer än att datorn är segare än julknäcken och därför blir det inga bilder och inte heller jättemycket bloggat.

Tristan mår mycket bättre och har spenderat dagen med pappa medan jag har suttit på seminarium. Idag har vi avhandlat visioner och personalpolitiska riktlinjer, gjort personlighetstest och pratat en del praktiskt om kommande uppgifter och seminarier. Det är riktigt intressant! Det är ett härligt gäng där med så våra diskussioner tar liksom aldrig slut. Vi är lika tjôtiga allihopa på ett ungefär. ;)

Vi har fått en bok om att vara chef och ledarskap idag som ska läsas till ett litteraturseminarium i maj och jag ska själv hitta en andra bok om ledarskap, helst inte inom skolans värld. Nån som har tips? Släng gärna iväg en kommentar eller ett mejl i så fall.

Så där. Det var lite om dagen det. Nu ska jag dö lite, är helt färdig. Man är ju inte direkt van vid att hålla sig fokuserad en hel dag på det här viset. ;)

4 kommentarer:

mamsen sa...

Hej!
jag har också haft en bra heldag med ledningsgruppen på ett hotell i Vänersborg. Helena har ett par böcker här som handlar om ledarskap, jag tar med dom på söndag
kram

Orsi sa...

Såja, mycket bättre:-)

Eva sa...

Hmm, jag ska kika om jag kan hitta några av de ledarskapsböckerna jag fått/införskaffat under min arbetstid. Kvaliteten varierar men vissa tror jag mig minnas var rätt bra...

Orsi sa...

Jag har nog oxå lite böcker från min utb, tror jag, skall se efter...