söndag, januari 31, 2010

Upptagen helg

Så har helgen då sprungit förbi igen! Att det kan gå så himla fort jämt!

I fredags kväll kom Catten hit med påsar fulla med mat. Vi spenderade kvällen med att laga pastasallad och baka bröd till lördagens tjejträff. Det var supermysigt och när brödet var klart åt vi nybakat bröd till kvällsmat. Calle och Catten drack lite vin ihop, jag höll mig till Cola jag. ;)

På lördagsmorgonen var det storpackning för mig och Tristan. Calle drog iväg vid 10.30 för att gå till optikern inne i stan. Jag och Tristan gjorde oss i ordning och när Catten kom så packade vi Opeln full med pastasallad, bröd, kläder och grejer inför dagen. Jösses vad prylar man behöver.

Vi skulle stanna på second handen, men det var så sabla mycket folk utanför så ingen av oss kände nån större lust att stanna vid Gärdhem och gå ur bilen, så vi åkte direkt till stan istället. Lämnade av grejer hos Pernilla och åkte för att hämta Cilla på Tullen. En sväng förbi Coop för att köpa alkofri öl till Vickan och sedan upp till Pernilla igen. Väl där blev det kaffe, sedan pastasallad och Rocky på storbilden. Inspiration för nästa aktivitet.

Vid 15 drog vi ner till boxningslokalen där BK Rebell startat upp sin verksamhet och där väntade Lina och tränaren Ray. De närmaste 2 timmarna fick tjejerna instruktioner, sparras och till slut gå några "tävlingsronder" mot varandra. Johanna vann snyggt och fick applåder. Tristan sov en snutt, ända tills tjejerna slog på säckar. Skumt ljud, då vaknade han igen. :)

Efter boxningen splittrade vi upp oss lite för dusch och fix. Jag, Pernilla och Vickan åkte hem till Pernilla och där mötte vi upp Calle som skulle leka med Magnus och tjejerna under kvällen. Tristan skulle oxå stanna kvar där. Vi packade ihop oss igen och tog oss till Lundaskog där kvällens middag serverades hemma hos Mia i hennes och Lasses fina nybyggda hus. 16 tjejer, morotssoppa, ugnsbakad lax och exotisk Gino gjorde kvällen helt suverän. Jättegod mat och mycket prat och skratt. Vid 23.30 blev det dax för gammeltanterna att ge upp och jag körde hem Suss och sedan vidare hem till Pernilla igen för att plocka upp killarna. Väl hemma var jag hyfsat trött kan jag lova. Men det var en supermysig dag och kväll. :)

Idag har vi mer eller mindre legat hela dagen och slappat. Calle var in till stan och hämtade bilen och Elliot, sedan har dom suttit i källaren och spelat PS3. Nu ska vi strax äta mexikansk lasagne. Mumsigt. Får se om Tristan vaknar till maten eller om han får äta lite senare. Han är nämligen väldigt förtjust i just den här maten. :)

3 kommentarer:

lillasyster sa...

låter som en fantastisk tjejkväll :)

mamsen sa...

Receptet på den mexicanska lasagnen tack. Trevlig helg om än hektisk
kram

Catten sa...

Det var en riktigt bra tjejkväll, dessutom riktigt mysigt att ha kvällen innan att prata lite på :)