onsdag, januari 27, 2010

Snowday!

Då kommer snön igen då. Det fullkomligt vrääääker ner utanför! Jag som känner mig redo för lite vår, spirande grönska och sollapande mot nån trevlig väggsida i lä. Men tydligen får man inte välja så vi kör väl på vinter lite till då. Tänkte åka till Anna och käka nybakade frallor med henne och Mari i morse, men vem sjutton vågar ge sig ut med vingel-Opeln en sån här dag.

Kom ihåg att ta spruta nummer två idag med, inte illa. Kom även ihåg att betala räkningar, vilket så klart inte var direkt underhållande. Usch!

Tristan och jag spenderar idag dagen inomhus. Tänkte ta honom i pulkan till Konsum men det snöar ju på tvären ute så jag tror inte han skulle uppskatta det faktiskt. Får helt enkelt vänta med handling tills Calle kommer hem. Tristan har ätit lunch, härjat runt en stund och nu somnat på 2 röda sekunder. Jag kokar potatis så jag kan äta fiskbullar till lunch. Lite misstänksam mot att dom ändrat hummersås till skaldjurssås och lagt dill i. Skumt. Eller så är det så att Calle köpt fel sort. Dom luktade som vanligt dock, det kan ju vara så att ABBA erkänner att det inte bara är hummer i hummersåsen. ;)

Marika:
Ja, vissa av oss är väldigt fascinerade av hur livet blir till och vad som händer när. ;) Ungefär lika fascinerade som vissa andra är av... tja, ska vi säga slitna möbler och fynd på Tradera. ;) Men eftersom jag oftast lägger in dom där texterna i ett eget inlägg så kan du ju enkelt hoppa över dom. :P (Tips! Hoppa över imorgon då, går in i v 11 och lägger in ny faktatext då. Hihi!)

2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Måste väl va en annan sort fiskbullar?!

mamsen sa...

Hummersåsen kan väl inte bara försvinna. Dill i, nää, det kan inte smaka lika. Eller?