tisdag, januari 26, 2010

Så var vi igång då...

Blev väckt av en munter Tristan vid 8.30 och efter lite fixande så tog vi oss till Kristineberg och öppnis. När snön ramlat ner så kan tydligen inte en människa parkera längre. Det gäller tydligen att då passa på att använda så många parkeringsplatser man kan komma åt per bil. Det resulterade i att det var omöjligt att stå på det vanliga stället då folk parkerat i 2½ sneda och breda rader istället för dom vanliga fyra raderna. Helt galet. Jag kom inte ens fram med Opeln där. Det slutade med att jag körde upp till Svedje förskola och gick in och frågade om jag fick låna en parkeringsplats hos dem en stund. Dom var snälla nog att låta mig göra det. :) Så till slut fick både jag och Tristan babycafé-frukost. Mums!

Efter en stunds fikande och pratande med Anna & co så åkte vi hem, det lilla monstret blev sååå trött så han somnade innan vi ens kom ut ur stan. Bara att bära in honom och lägga ner honom när vi kom hem. Nu sover han i jacka och tossor i sin säng.

Har idag på morgonen tagit min första spruta med. Passar på att ta dom i magen nu medans den är liten, så får låren ta stryk sen när magen är stor och känns läskig att sticka i. Fick sikta ett par gånger innan jag fick den rätt. Lyckades sticka fram lite blod en gång, utan att ens få in nån längre bit av nålen. Första-gången-feghet tror jag. ;) Men det känns okej ändå. Gick ju bra. Nu ska jag bara hålla på till någonstans i oktober med det här. Skojigt! :P

Nu ska jag äta gårdagens korv stroganoff till lunch. Skönt att slippa stå och laga på dagarna. :)

2 kommentarer:

Orsi sa...

uh, scary det där med sprutor. Jag har ju sprutskräck så det står härliga till så jag hade aldrig klarat av att ge mig själv ngt sådant...
Jag är såååå förkyld, vill ju bara sova mn hur lätt är det med två busar hemma???

mamsen sa...

ja, det blir ett antal sprutor som du hinner ta. Duktigt
kram och sköt om dig