tisdag, januari 12, 2010

Hyfsat händelselös dag idag måste jag säga. Tristan har sovit hela natten i vår säng, han hade lite feber igår kväll, jag gissar att det var det som bråkade med honom. Han blir hemskans sällskaplig nattetid av det. Så jag har inte sovit kanonbra inatt kan man väl säga. Naturligtvis har han sovit tokmysigt och vaknade redan när min klocka ringde. Det är annars hemskt skönt när han sover nån halvtimme till för då hinner jag få upp Elliot och få i honom i kläderna och till frukostbordet.

Fick köra igång bilen en stund innan vi skulle åka, -18 grader ute! Inte kul att skrapa rutor då. Vi kom iaf både till skolan och tillbaka igen. Ha! tänkte jag, nu äter han och somnar sedan så kan jag få ta mig en lur med. Eller hur? Han illvrålade i nästan en timme innan han somnade. Sov knappt 30 min och vaknade lagom tills jag slumrat till. Äta nåt annat än välling hade han inte heller lust med. Inte somnade han på vägen till skolan när vi skulle hämta Elliot heller. Lagom tills vi kom till Apoteket på sjukhuset så insåg Elliot att han tagit fel ryggsäck på skolan. Så det var bara att pallra sig in på Apoteket, köpa det som skulle handlas och sedan köra tillbaka till skolan igen. Naturligtvis hade den andre killen då redan gått hem med Elliots väska. Så kan det gå. Tristan höll sig vaken hela vägen hem, men kollapsade så fort jag lade ner honom... och sov i säkert hela 42 minuter. Unge!

Orsi och tjejerna kom med bullar och fikade. Det var mysigt. :) Tack för trevligt sällskap och mumsiga bullar.

Har nu sedan i eftermiddags haft på mig åksjukearmbanden jag köpte mot mitt sabla illamående och det lindrar faktiskt lite. Har kunnat äta middag utan att helt dö och har haft lite mer energi än vanligt. Testar väl dom här ett par dagar och ser hur det går. Annars har jag fått tips om tabletter som heter Postafen, som tydligen ska vara bra. :)

Nu väntar jag bara på att diskmaskinen ska pipa att den är klar så jag kan gå och lägga mig och slippa bli väckt av den. Natti natti!

2 kommentarer:

Orsi sa...

Gissa vad???:-)

Emma sa...

Jag försökte också med åksjukearmbanden, blev ju helt desperat när illamåendet inte ville gå över, och de kanske hjälpte..? Vet fortfarande inte vad jag ska tro =) Men jag kan verkligen rekommendera Postafen! Tar bort det värsta så man orkar leva ;-)

Grattis till nya lilla bebisen!

/Emma