onsdag, december 09, 2009

Sova är för amatörer ;)

Inatt fick Tristan något ryck och vaknade vid 1 och skulle inte somna om i sin säng inte. Jag satt uppe och väntade på att Calles jeans skulle bli klara i tvättmaskinen, städade ugnarna och tog en dusch så jag var inte i säng förrän vid 12. Sen kom katten och ville sova på mig, vilket hon brukar göra i ca 10 min, sen går hon. Men inatt skulle hon prompt ligga där, så jag fick flytta på henne för att kunna gå upp till Tristan.

Väl i vår säng skulle han inte sova alls, och det slutade med att jag fick ge honom välling. Sedan spenderade han resten av natten med att knöla runt och sparka på mig. Han vill uppenbarligen sova i vår säng, men helst utan sällskap. Jag har legat längst ut på kanten och balanserat hela natten. Välling igen vid 5-snåret sen smög jag upp vid 6.45 för att fixa tomtegröt till Elliot till frukost. Då vaknade mistluren. Samtidigt smög en yrvaken Elliot raka vägen ut i köket och satte sig på en stol, antagligen innan han ens öppnat ögonen, och väntade på tomtegröten. Han har liksom sett fram emot den ;) Han pratade lite med sin vrånga bror så han blev glad och jag fixade frukost.

Packade så in barn i bilen och körde Elliot till skolan och kom dit 5 min innan dom börjar. Nästan rekord, vi brukar pricka 8-slaget exakt. ;) Sedan hem igen, tuta i Tristan mer välling och lägga honom igen. Han somnade 9.15 och jag petade i mig yoghurt till frukost och satte på kaffebryggaren. Hämtade täcket och lade mig på soffan för att vänta på att kaffebryggaren skulle bli klar. Vaknar av att Tristan pratar i sitt rum och inser att vi båda sovit i 2 timmar. Skönt och välbehövligt vill jag lova. Blev kaffe till lunch istället ;)

Hämtade sedan Elliot på skolan och åkte ner till stan för att träffa Systeryster. Promenerade mot Orion för att fika och stannade på Lycka på vägen. Naturligtvis hittade vi en klänning till mamma, så vi var tvungna att fota den och skicka bild. Det hela slutade med att vi sedan provade den och köpte den till henne, hon har ju ingen Lycka i Trollhättan. ;) Har skickat den med posten idag, blir spännande att se hur den passar och om hon gillar den.

Fikade sedan på Orion, Anna och flickorna kom förbi med. Sedan vandrade vi en sväng på stan och kollade lite klädaffärer. Trevligt att strosa en stund.

Elliot och Tristan satt själva på Elliots rum i nästan en halvtimme och filosoferade tillsammans. Tristan älskar att få vara där inne och tittar och petar på allt han kommer åt. Extra fina är döskalle-gardinerna, lampan med döskallar och pirat-påslakanet... Känns som att döskallar är ett återkommande tema. ;) Nu sover dom i alla fall båda två och jag ska nog ge mig på julkortsskrivandet en stund.

Inga kommentarer: