söndag, december 27, 2009

Sista delen av julafton ;)

Idag var det dax för att fira sista delen av julen med mamma, pappa och Helena. Calle drog igång långkok av köttgryta vid 9 i morse. När dom väl dök upp strax efter 14 så åt vi lite skinkmacka, glögg och tilltugg. Lite kaffe fick vi allt i oss oxå. :)

Elliot läste på julklapparna och delade ut till alla. Både han och Tristan fick många fina grejer och mycket kläder. Elliot gillade sina kläder jättemycket, vilket var roligt. Trodde inte han skulle bli så förtjust. Tristan fick, till Calles förtret, en stor lila Teletubbie som blinkar, spelar och pratar. Ha ha! Calle har så länge jag känt honom hävdat att den lila Teletubbien är gay, det har liksom varit en stående grej. Nu bor alltså Tinky Winky här och Tristan gillar när den låter, men försöker samtidigt döda den. Hi hi! Opedagogisk, jag vet, sa mamma. Men ibland måste man köpa sånt med. ;) Suveränt!

Jag fick ett jättefint silverarmband från Thomas Sabo Charm Club och en berlock till det så nu kan jag börja samla berlocker. Finns hur många som helst att välja på, så nu är julklappar, födelsedagspresenter och alla andra presenter jag må förtjäna under kommande år fixade. Hi hi! Vi fick även pengar till att köpa delar till servisen vi vill ha, mamma hade inte hittat den i Trollhättan och Calle fick ett bidrag till en rakapparat och en whisky i en fotbollssko (?). He he!

Tack så jättemycket för alla fina saker!

Vi avslutade med att äta Calles goda köttgryta, helt suverän! Supermumsigt! Den har han inte gjort för sista gången. :) Nu har luften gått ur oss så det blir slappande en stund. Tristan har somnat och jag ska nog slänga mig i soffan en sväng. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag med fina kort och god mat
kram

mamsen sa...

Glömde fylla i namnet på förra inlägget. Det är mamsen och papsen som tackar