torsdag, december 17, 2009

Opel strikes again ;)

Då har vi återigen fått en komisk vändning i den här bilaffären. Jag kallar den komisk, fast jag kanske borde säga tragisk. Det är fascinerande hur illa ett företag kan hantera en sån här fråga, och hur dom hela tiden fortsätter att köra sig själva längre och längre ner i skiten.

För att sammanfatta lite snabbt:
1. Bil blir påkörd, åker in och ut på verkstad i mer än 6 mån. Efter 4 misslyckade försök från verkstaden att ge oss en rak och trafiksäker bil så slutar det med att vi vill häva köpet. Bilfirman vägrar, säger att vi får vända oss till ARN för att få ett beslut som de sen ska följa. Blir lovade en sammanställning av vad de gjort med bilen under alla besöken på verkstaden.

2. Vi anmäler ärendet till ARN och skickar in de kompletteringar de vill ha in. Handläggningstid på ca 6 mån. Kul kul. Opel ger oss en bibba verkstadspapper och mätprotokoll och vill kalla det sammanställning över vad de gjort med bilen.

3. Vi efterfrågar nu, ca 1½ månad senare, den utlovade sammanställningen. Får till svar att vi inte får den, eftersom vi valt att vända oss till ARN. Vilket de rekommenderade oss att göra... Logiken är strålande igen.

Det är nu jag börjar tycka det är komiskt. Hur kan man driva ett företag som är uppbyggt på att kunder blir nöjda när man konstant och uppenbart 1. ljuger kunden rakt upp i ansiktet, 2. inte uppfyller sin del av avtalet, 3. skyller uppkomna fel på kunden? Dessutom är dom tjurskalliga nog att göra försök på försök att blåsa oss, även om de vid detta laget mycket väl vet att Calle både jobbar inom bilindustrin och vet sina rättigheter. Man kan inte hitta på fakta om hur bilar är uppbyggda och hur värden i mätprotokoll är som dom är när man pratar med någon som arbetar med det. Det här är ju nu så korkat så jag sitter här och skrattar åt det. En sak är dock jäkligt säker, vi kommer aldrig göra några affärer med den här firman igen och vi kommer absolut inte att rekommendera dom till någon annan heller.

All publicitet är bra publicitet? Ska mejla BT och fråga om det...

2 kommentarer:

Catten sa...

Man blir ju rätt trött men definitivt inte förvånad!
ett under att dom har några kunder kvar!!
Tur att Calle är en så klippa på såna här grejer!

kram

mamsen sa...

Fantastiskt hur de kan hantera sina kunder