torsdag, december 03, 2009

Lugn dag

Har haft en lugn dag idag. Tristan ville in till oss vid 4, fick välling och sov till 8, fick välling och ville sedan gå upp. Vi busade lite först varpå han kläcker ur sig "boffa" flera gånger och tittar hela tiden på våra gardiner. Tog ett litet tag innan jag fattade att han menade blommorna. Blomma, sa jag. Boffa, boffa, boffa, sa han glatt och studsade. Vi brukar alltid prata om och titta på blomlampan han har i sitt rum så ordet har han ju hört förut. Men så kopplade han ihop det med mönstret på gardinerna. Så nu har vi en påbörjad ordlista:

Bababa - bang bang bang (sägs alltid när man bankar i bordet)
Kokotaaa - krokodil
Boffa - blomma
Tatte - Vatten
Titta - tja, titta helt enkelt
Datt - katt
Maaaooo - Mjau
Babba - Krabban han leker med i badet

Det går framåt ;) Pappa säger han inte så ofta för tillfället och mamma kommer bara när han är arg, ledsen eller skriker av nån anledning.

Efter förmiddagssömnen åkte vi ner till stan och mötte Systeryster. Tog en kaffe på kåren, sedan en sväng på stan för att fixa lite grejer. Trevligt att gå runt och prata lite strunt. Vi kom hem strax efter 16.30 och var hemma bara 10 min innan Calle. Tristan åt lite och tog en tupplur, jag åkte och handlade lite saker till middagen och lagade tandoorikyckling. Så var det med den dagen. :)

2 kommentarer:

Maggan sa...

Åh, en så´n rolig tid! Nya ord hela tiden. Önskar vi hann ses oftare Lill-Trisse! Kram på er.

mamsen sa...

Sanna mina ord ett A-barn
kram