torsdag, december 17, 2009

Kvällsaktiviteter

Ja, snön den bara vräker ner här och snart ser man inte alls att jag faktiskt skottade här ute vid 15-tiden. :) Jag älskar det!!

Jag och Elliot gjorde en omgång av Leilas Rocky Road och den har vi nu provsmakat framför brasan i källaren. Calle mådde lite uselt så jag skickade ner honom till PS3:an och brasan och matade dom sen med te och Rocky Road. Elliot var måttligt imponerad, jag gillar dom. Man får inte äta för mycket bara.

Köket har fått sig en röjning idag igen, kan inte förstå hur en middagslagning kan röra till det så vansinnigt. Idag gjorde Calle pannbiffar ivrigt påhejjad av Tristan som hängde över stekpannan och smackade allt han orkade. Han vill minsann ha samma mat som alla andra han. ;) Nu har han och storebror somnat så nu ska jag göra ädelost- och pepparkakssticks som Calle ska ta med till jobbet imorgon och sedan ska jag duscha så jag är någorlunda ren på Elliots skolavslutning imorgon. Sedan har han jullov. Mysigt!

Sessan uppskattar inte snö över maghöjd och vägrar nu kategoriskt att gå utanför dörren. Har fått öppna ner till tvättstugan så hon kan gå på lådan istället. Lustigt djur. ;) Ska se om jag kan ta lite mysiga bilder på snön nu när den är här. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

Hej!
Här snöar det också men inte så mycket som hos er. Kanske vi kan få en vit jul. Har precis städat klart och borde förbereda min pedagogiska grupp imorgom men nu orkar jag inte mer idag.
krama alla från mig