fredag, december 25, 2009

Jul, jul, strålande jul!

Då börjar man så sakteliga hämta sig från årets julafton. Tänk att man kan bli så sablans trött av att egentligen inte gör nånting en hel dag. Eller ja, äter gör man ju... Hyfsat mycket... Hyfsat ofta... he he!

Vi tog en lugn morgon/förmiddag hemma med julfrukost och ett besök av Catten som lämnade paket till pojkarna och fick sitt paket. Vi drack kaffe och pratade strunt ett tag med. :) Framåt lunch packade vi ihop oss i bilen och körde till Partille. Calles obligatoriska julaftons-stopp på Allum blev ganska kort, dom stängde nämligen 14 så vi han knappt in i några affärer alls. Så kan det gå. ;)

Sedan var det ju Kalle Anka på tv, var faktiskt jättekul att se i år. Har inte brytt mig om att titta så ordentligt de senaste åren så nu var det lite mysigt igen. Jag och Sofie satt som klistrade tills det var slut. Tristan somnade mitt i Askungen men vaknade precis när det hela var slut. Det var ju julmat med, så klart. Äta, äta, äta och så efterrätt på det. Kaffe!! Tristan ägnade lite tid åt att promenera runt övervåningen, man måste ju hålla koll på hur det ser ut. :) Julklappsutdelningen överlevde han med nöd och näppe, för oj vad trött han var då! Men så fort han tröttnade på julklappen han fått och blev gnällig, så fick han ett nytt paket att greja med. Så då klarade han ett tag till. ;) Han fick många jättefina leksaker och en toksöt Adidas-overall. Han kommer bli så snygg!

Jag fick ett par super-fluffiga fårullstofflor, kanonpresent! Jag har snart slitit hål i alla mina raggsockar ju. ;) Ett set med bodylotion, tvål och handcreme fick jag med, jättebra såna med olivolja i. Av Calle fick jag ett presentkort på Kicks, har nämligen inga parfymer kvar så nu kan jag gå och hitta mig en ny, eller kanske två mindre så jag har att växla mellan. :) Tillsammans fick vi oxå 6 st stora flata tallrikar från en serie som Rörstrand har, Convito. Kanonfina! Vårat porslin håller ju på att bokstavligt talat ramla isär, så vi ska börja samla på oss nytt. Nu har vi en fin början. :) Tack för alla fina presenter!

Julen är dock inte helt över än, mamma, pappa och Helena kommer hit på söndag för att få ge julklappar till Elliot och Tristan. Ska bli trevligt. Fram tills dess så tar vi det väldigt lugnt här hemma bara.


Inga kommentarer: