fredag, december 11, 2009

Genier behärskar även kaos...

...säg det i alla fall. ;) Den här morgonen sattes jag på prov vill jag lova ;)

Elliot åt frukost som vanligt, jag stoppade julkorten i julkortspåsen under tiden. Han frågade om vi inte kunde åka förbi ICA för att lägga påsen i röda jullådan där. Visst, tänkte jag, det kan vi ju göra för vi är ute i god tid idag. Elliot skyndade sig som attan och jag började packa ihop Tristan... Ända tills vi inser att vi inte har någon bilnyckel... Alls! Ringer Calle. Jodå, han har min Opel-nyckel och nyckeln till Peugeoten med sig. Vart är då den andra nyckeln till Opeln? Letar och letar, hittar inget. Elliots klass ska lussa för hela skolan idag... Bussen?

Börjar leta busstider. Elliot säger, "Men mamma, barnvagnen är ju inlåst i bilen juh."
Fan!
Kan ju inte bära klumpen runt stan heller.

Ring Orsi, säger Calle som fått en snilleblixt. Orsi svarar inte på mobilen. Ringer Mats. På väg till jobbet tvärnitar han i Gånghester och vänder för att hämta upp Elliot. "Måste bara låna datorn", säger han. Inga problem! Den är igång! Trodde jag ja... Kräket har hängt sig och jag får attackstarta om den. Den är seeeeeeg. Startar nästan inte alls. Mats stormar in, måste mejla innan klockan blir 8. Datorn vrångar sig och stackarn funderar på att åka hem och fixa mejlet, DÅ bestämmer sig datorn för att fungera och typ 2 min i 8 får han iväg sitt mejl och den omedelbara paniken lägger sig. Puh! Tack söta söta Mats för hjälpen!!

Nästa grej då... Hämta Elliot på skolan vid 13. Calle är ju inte hemma från jobbet då. Får tag på pappa Johan, som snällt kan hämta på skolan och dessutom erbjuder sig att köra hem honom hit. Jag utlovar kaffe och lussebullar. Hua! Vilken morgon!

Så... Vad händer nu då? ;)

1 kommentar:

mamsen sa...

Jag blir stressad bara av att läsa hur din dag varit. Tack och lov för fantastiskt snälla vänner och pappa Johan
Kram