måndag, december 07, 2009

Fullt ös omedelbums!

Tristan förvånade och sov i sin säng hela natten och ville inte komma in till oss och äta förrän 6.50. Efter vällingen så somnade han om och jag gick upp för att väcka Elliot och ge honom frukost. Efter att han fått sig en macka med julskinka på så fick jag försöka få liv i lillmonstret, som inte alls hade någon lust att vakna. Efter en stund vaknade han dock till någorlunda. Efter vi släppt Elliot på skolan så körde vi hem Helena som sov över från igår och sedan åkte vi hem. Han somnade 2 minuter hemifrån så jag tog bara in honom och la honom direkt i hans säng. Där låg han sedan och tjatade ett tag innan han somnade om igen.

Medans han sov så åt jag frukost och drack kaffe. Nödvändigt idag, var toktrött på förmiddagen. Strax innan 11 så lutade jag mig bakåt i fåtöljen och kände att jag nog kunde sova en stund. Då kom jag naturligtvis på att jag kunde ju flytta över barngrejerna till Opeln, eftersom den känns lite bättre med vinterdäcken på. Så jag drog ut och flyttade vagn och bilstolar, så skönt att inte behöva flytta runt vagnen för att få i och ur den i Peugeotens trånga bagageutrymme. När jag tog in lite grejer som inte skulle vara i bilen fick jag syn på trädgårdsmöblerna och passade på att ta in och hänga upp dom blöta dynorna och staplade sedan stolarna och flyttade in allt så regnet inte kommer åt så lätt.

Lagom tills jag var klar så vaknade han och var hungrig. Men puré dög inte alls, fick nog i honom 5 skedar allt som allt. Gjorde en flaska välling istället, men det smakade inte heller tydligen. Satte honom i gåstolen en stund och det var han nöjd med. Han traskade runt här och smakade gladeligen på mammas lunch istället. Så klart den är mycket godare än hans egen. Sedan åkte vi till skolan och hade utvecklingssamtal med Elliots fröknar. Allt är bara fint och han verkar nå de mål som finns alldeles utmärkt. Duktig kille, sa fröknarna. Det vet vi ju redan i och för sig. Det var dock lite si och så med koncentrationen, men det var inget nytt det heller. Tror han behöver lite mer utmaningar för att kunna sitta still. På hela taget var allt bra i alla fall.

Efter skolan åkte vi upp till Johan och hämtade hans tv-kalender, sedan tankade vi bilen, åkte till Knalleland och mötte Åsa som sålde mig en Didrikson-jacka, handlade välling och lite nödvändigheter på ICA, sedan åkte vi hem igen. Full rulle. Blev dragonkyckling till middag idag. Nu sitter vi här och väntar på att han ska somna, den lille fisen. Han har legat i sin säng och pratat i snart en timme fast han var så trött så han knappt fick i sig vällingen när den serverades förut. Får väl se om det blir något Öppnis imorgon eller om han är för trött på morgonen.

2 kommentarer:

mamsen sa...

Låter som en småbarnsmammas vardag, fullt ös hela tiden. Hälsa Elliot att mormor är glad för hans skull
kram

Maggan sa...

Var får du all energi ifrån!? Smarta gossar, båda två, och frågvisa!
Det lär man sig på. Krama om alla tre killarna från mig.