torsdag, november 19, 2009

Städryck

Igår när Calle kom hem så lagade jag middag av torskryggen vi köpte av fiskbilen förra veckan. Det blev kanongott. Mycket god torsk måste jag säga. Pangasiusen som vi köpt det senaste kan ju gå och gömma sig nånstans. ;) Medans jag väntade på att fisken skulle bli klar så började jag plocka i köket. Det slutade med att jag röjde hela köket, rensade på alla bänkar, slängde bort allt skräp som samlats och fixade till det. Slängde bort pappersinsamlingen och sånt med. Nu är köket finfint, och jag hoppas det kan hålla sig till advent så det inte blir så att jag måste storstäda igen innan vi kan ställa upp ljusstakarna. Får hålla efter mina skräp-killar med piska. ;)

När inspirationen ändå var på topp så fick jag ordning i hallen och Tristans rum också. Så dagens projekt är vardagsrummet. Behövs inte så mycket där, ska bara vika ihop den rena tvätten och torka av lite. Elliots rum blir helgens projekt. Ska skaffa honom lite lådor som passar in i hans hyllor så vi slipper ha Lego, Bionicles, Playmobil och Transformers högt och lågt i alla hyllorna. Lite organisation behövs kan man säga. Sedan är det väl gillestugan med då. Inte mycket att göra där dock, bara plocka undan lite.

Planerar att röja till det i hobbyrummet med. Är trött på den gipsdammsindränkta hinderbanan som just nu ger mig och barnen trubbel varje morgon vi ska till bilen. Man snubblar och trixar för att ta sig förbi gipsskivor, verktyg, sladdar och bygglampor och det kanske inte är så smidigt när man bär på lill-monstret. Tänkte väl inte riktigt att det skulle ta så lång tid att få klart pannrummet så jag har inte brytt mig om att flytta på Calles grejer... Men nu jäklar ryker dom snart innan jag slår ihjäl mig där nere.

1 kommentar:

mamsen sa...

Duktigt av dig. Kom gärna hit om du blir arbetslös hemma
kram