måndag, november 09, 2009

Sjukläger och sånt

I helgen har vi inte gjort många knop. I fredags kom Calle hem tidigare från jobbet för jag skulle på min första träff på rekryteringsutbildningen steg 2. Men min mage satte stopp för det hela och jag vågade inte åka ner, med risk för att smitta alla andra där, plus att jag hade behövt en portabel toalett med mig i salen. ;) Hur som helst så fick jag hög feber i samma veva så kvällen avslutades nedbäddad i soffan. Calle var inte så fräsch han heller så vi kunde inte gå på babysimmet heller på lördagen. Tristan är ju också snorig som attan så det var kanske lika bra.

På lördagen var vi dock lite friskare men vi hängde hemma i soffan för säkerhets skull. Calle fixade med pannrummet igår så nu är det snart klart för besiktning, sedan kan vi få hem pellets å börja elda.

Nu har jag varit och hämtat Elliot på skolan. Handlade en påse matburkar till Tristan när jag ändå höll på. Dom är ungefär en krona billigare styck i stan än här och så finns det många fler sorter att välja på. Köpte kyckling och kaffe med. Sedan åkte vi en sväng till Anna och fick lite kaffe. Tristan är dock lite kräkig idag av nån anledning så vi åkte hem. Han har dessutom inte sovit sen innan lunch den lille skräphögen så när vi kom hem så fick jag i honom en halv flaska välling innan han sov som en stock. Bara att lägga över honom i hans säng, nu lär han väl sova nån timme eller två förhoppningsvis.

2 kommentarer:

Carol sa...

Usch då.. kräksjuka??

mamsen sa...

Nån bacillusk verkar ni ha