torsdag, november 12, 2009

Sjukhusvisit

Tristan har varit otröstlig inatt och i morse hittade jag anledningen. Han var helt kladdig i vänster öra när jag bytte hans blöja vilket ledde in misstankarna på öroninflammation. Efter ett samtal med BVC så ringde jag barnkliniken på SÄS och vi fick komma in direkt.

Han har rodnad på båda trumhinnorna, värre på den högra, men var på gränsen att få medicineras så vi fick köpa nässprej och Alvedon så länge. Får han feber ska vi dock åka tillbaka och då får han penicillin. Stackars liten ynklig idag. Skriker i högan sky om man petar på hans öron. Men nu sover han iaf lite.

1 kommentar:

mamsen sa...

Stackars han, jag vet hur ont det gör. Sjukvården kan man fundera på hur de tänker, vill dom att det ska gå hål innan de ger pc.
Vitlök i gasväv stoppat i örat har jag läst ska vara bra, eller är det bättre att äta den. Vad tror du?
kram